Dlaczego nie lubię latać po Stanach ?
Latać po Stanach jest czasem niewygodnie. Dziś o 5 irytujących, “oszczędnych” amerykańskich zabiegach oraz o prawach pasażera lotów w Polsce (gościnnie Prawa Strona Kobiety).
Mimo, że po USA latam często i do niskiego komfortu podróży powinnam się już dawno przyzwyczaić, to jednak, za każdym razem wsiadając do tutejszego samolotu, z tęsknotą wspominam swoje europejskie czy międzykontynentalne podróże. Amerykańskie linie lotnicze nie rozpieszczają swoich pasażerów.
1. Za bagaż płać 50$ – podobno cena biletu przez to pozornie została obniżona, ale w porównaniu z cenami z Europy nadal bulwersuje. Dla Polaka, który przyzwyczaił się, że w cenie biletu zawsze ma prawo zabrać ze sobą jedną walizkę ( do 23 kg) oraz bagaż podręczny, płacenie dodatkowych 5o dolców przy locie z jednego oceanu do drugiego, pachnie wyzyskiem.
2. Podobnie jest z darmowymi posiłkami. W żadnej lini lotniczej w relacji stanowej nie otrzymacie bezpłatnego posiłku. Nawet jeżeli lecicie z Hawajów do DC… Przy ponad 12h locie poza bezalkoholowymi napojami możecie liczyć najwyżej na miniaturkę słonych precli. W pokładowych, kolorowych magazynach za to, znajdziecie menu odpłatnych posiłków ( 7-10$), których zwykle i tak dla wszystkich nie wystarcza.
3. Nie jest fajnie latać po Stanach z przewoźnikami, którzy często opóźniają loty a ty jesteś w transferze. Zapomnij o darmowym noclegu. W USA nie ma żadnego prawa, które zmusiłoby linie lotnicze do zapewnienia Ci hotelu, gdy międzylądowanie nie odbędzie się na czas. W takiej sytuacji, zamiast darmowym hotelem możesz delektować się wolną ławką w poczekalni.
4. (Latać po Stanach buńczucznie też mi się zdarzyło). Wszyscy jesteśmy równi i mamy takie same prawa – dlatego, gdy jesteś w zaawansowanej ciąży i do tego pchasz wózek z wrzeszczącym dwulatkiem, zapomnij o osobnej kolejce, bramce czy nawet życzliwości innych pasażerów. Nikt nie przepuści Cię w kolejce, a gdy sama się wepchniesz podjudzona europejskimi prawami i oczekiwaniami, tłum rozwścieczonych pospieszalskich przywoła Cię do porządku i wyśle na koniec 50 – osobowej kolejki. Kobiety w ciąży nie mają w tym kraju żadnych praw jeżeli chodzi o stanie w jakichkolwiek kolejkach – czy to w sklepie, czy to do odprawy.
5. Są tanie linie lotnicze typu wizzair, które każą sobie płacić nawet za oglądanie filmów lub za słuchawki. W każdym monitorku wbudowano czytnik kart kredytowych, przez który możesz zamówić w zasadzie wszystko, łącznie z drinkami czy przekąskami. Na szczęście w tego typu amerykańskich liniach, nie przyjął się jeszcze pomysł Ryanair, który planował obciążać pasażerów za korzystanie z toalety.
W podsumowaniu, latając po Stanach trzeba pamiętać, że to co w Europie jest standardem w klasie ekonomicznej (darmowy bagaż lub posiłki), w USA jest odpowiednikiem benefitów klasy pierwszej lub biznesowej. Wszyscy amerykańscy przewoźnicy zachowują się tak jak tanie linie lotnicze w Polsce- Pozornie obniżają cenę biletu, ukrywając pozostałe opłaty w załączonym regulaminie. To niby taki krajowy, wewnętrzny lot, podczas którego i w Polsce nie serwuje się obfitych posiłków… tyle, że te krajowe loty w Europie trwają zwykle do godziny a nie do kilkunastu.
Warto również przed wylotem sprawdzić, jakie dana linia ma dozwolone wymiary bagażu podręcznego oraz czy kwota za ten bagaż nie różni się przy płatności online od tej przy okienku. Raz zdarzyło mi się, że walizka, z którą podróżuję od wielu lat nagle nie mieściła się w przegródce, co było równoznaczne z dodatkową opłatą w wysokości 50$.
Brak kolejek dla kobiet w ciąży oraz matek z dziećmi to typowe amerykańskie podejście, wg którego wszyscy jesteśmy równi i mamy te same prawa. I mimo, że już się do niej przyzwyczaiłam i nigdy nie wpychałabym się nikomu w kolejce, to ostatni mój lot przez Kanadę, przypomniał mi, że nie wszędzie są takie standardy.
A jak obecnie wygląda podróżowanie samolotami z Polski? Może jednak wiele się zmieniło od czasu, gdy wylądowałam w Stanach…?
P.S. Jak donosi jeden z czytelników Papugi, polski emigrant z wieloletnim doświadczeniem, ciekawski podróżnik, który lubi dzielić się swoimi fotografiami na blogu Peregrino w drodze jest prosty sposób na ominięcie $50 za bagaż. Latać po Stanach jest jednym słowem fajnie. “Jeśli latasz np United, AA, Jet Blue, Southwest, Airtran czy VVA warto założyć sobie kartę kredytową Chase lub/ i Citibank. Zawsze przy płatności tymi kartami otrzymasz bonus: nadanie 1 bagażu za darmo”.
Zapraszam również na stronę moich blogowych znajomych, które jako kobiety i prawniczki odwalają świetną robotę dzieląc się darmowymi i bardzo życiowymi poradami na swojej stronie Prawa Strona Kobiety, gdzie dziś opisują jakie macie prawa latając samolotami.
Kilka miesięcy temu zwróciłam na nie uwagę w sieci… bo nie dość, że zachowują się jak Amerykanki, które poza sukcesem zawodowym na celu mają szerzenie pomocy lokalnej społeczności, to przede wszystkim poruszają zabójczo życiowe tematy, z którymi zmaga się na co dzień każda z nas.
Prawo na porodówce, problemy z koloniami malucha, nieudana wizyta w salonie piękności, prześladowanie w szkole, własna działalność gospodarcza, zakupy w polskim sklepie, ślub jak marzenie czy dla kontrastu przemoc w rodzinie to tylko niektóre tematy, które poruszają na swoim (trochę opisowym) blogu. (przez co pewnie przystępniejszym dla ludzi, którzy nie rozumieją prawnego języka).
tagi: blogi z emigracji, blog z emigracji, usa, ameryka, stany zjednoczone, blogi z ameryki, blogowanie,
Related
Recommended Posts
Amerykański PEEP zamiast czekoladowego zajączka
April 13, 2017
A w DC już wiosna!
March 30, 2017
Amerykanka w polskim świecie – wywiad z Leah
March 15, 2016
Comments
Leave a Reply Cancel reply
Polityka prywatności i polityka cookies
POLITYKA PRYWATNOŚCI I POLITYKA COOKIES
Korzystanie z bloga i strony internetowej www.papugazameryki.pl oznacza akceptację poniższych warunków Polityki Prywatności i Polityki Cookies.
Zapoznaj się z jej postanowieniami. Poniższy spis treści pomoże Ci w tym. Informuję Cię w niej, w jaki sposób troszczę się o Twoje dane, jak je przetwarzam, komu je powierzam
i wiele innych ważnych kwestii związanych z danymi osobowymi.
SPIS TREŚCI
- 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- 2 DEFINICJE
- 3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA
- 4 FORMULARZE
- 7 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE
- 7 TECHNOLOGIE
- 8 POLITYKA PLIKÓW COOKIES
- 9 ZGODA NA COOKIES
- 10 LOGI SERWERA
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejsza Polityka Prywatności i Polityka Cookies określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników oraz plików Cookies, a także innych technologii pojawiających się na stronie internetowej www.papugazameryki.pl
Administratorem strony i danych osobowych przekazywanych w jej ramach jest papugazameryki@gmail.com zwana/y dalej Administratorem.
Dbam o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych oraz o Twoją prywatność jako Użytkownika Strony. Cieszę się, że odwiedziłeś moją Stronę.
W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookies proszę kontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: papugazameryki@gmail.com
Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w polityce prywatności, a każdego Użytkownika strony obowiązuje znajomość aktualnej polityki prywatności. Przyczyną zmian mogą być rozwój technologii internetowej, zmiany w powszechnie obowiązującym prawie czy też rozwój Strony poprzez np. korzystanie z nowych narzędzi przez Administratora. Na dole strony znajduje się data publikacji aktualnej Polityki prywatności.
§2 DEFINICJE
Administrator – papugazameryki@gmail.com
Użytkownik – każdy podmiot przebywający na stronie i korzystający z niej.
Strona i/lub Sklep internetowy – strona internetowa i blog znajdujące się pod adresem www.papugazameryki.pl
Newsletter – oznacza bezpłatną usługę świadczoną drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkownika poprzez przesyłanie listów elektronicznych, za pośrednictwem których Administrator informuje o wydarzeniach, usługach, produktach i innych elementach istotnych z punktu widzenia Administratora i /lub w celu realizacji prawnie uzasadnionego celu Administratora, którym jest marketing bezpośredni. Szczegółowe informacje na temat wysyłki Newslettera znajdują się w dalszej części niniejszej polityki prywatności.
Konto Użytkownika lub Konto - konto Użytkownika założone na platformie internetowej Sklepu internetowego, umożliwiające dostęp do zakupionych szkoleń i produktów.
Formularz lub Formularze – miejsca na Stronie, które umożliwiają wprowadzenie danych osobowych przez Użytkownika, we wskazanych w nich celach np. w celu wysyłki newslettera, w celu złożenia zamówienia, w celu kontaktu z Użytkownikiem.
RODO - oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
§3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA
KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Administratorem danych osobowych Użytkownika jest papugazameryki@gmail.com
CZY PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST KONSEKWENCJĄ ICH NIEPODANIA?
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie pewnych informacji, co do zasady zaznaczonych na stronach Administratora jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem możliwości wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia określonych działań.
Podanie przez Użytkownika danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela zgody na przetwarzanie tych danych oraz na zanonimizowanie danych, których Administrator nie wymaga i nie chce przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.
W JAKICH CELACH I NA JAKICH PODSTAWACH PRAWNYCH PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE PODAWANE W RAMACH KORZYSTANIA ZE STRONY?
Dane osobowe Użytkownika na Stronie Administratora mogą być przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
- wykonania usługi lub wykonania zawartej umowy, przesłania oferty (np. reklamowej) na prośbę Użytkownika — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie);
- wystawienia faktury, rachunku i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego w przypadku dokonania zamówień w Sklepie internetowym lub pozostałych produktów i usług — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);
- udzielenia rabatu lub informowania o promocjach i ciekawych ofertach Administratora lub podmiotów przez niego polecanych — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
- rozpatrzenia reklamacji czy roszczeń związanych z umową — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
- kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją usługi — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
- kontaktu telefonicznego w celu przedstawienia oferty i marketingu bezpośredniego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), jeśli jesteś już moim klientem;
- tworzenia rejestrów związanych z RODO i innymi przepisami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
- archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
- analitycznym, polegającym między innymi na analizie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies np. cookies Google Analytics, Piksel Facebooka — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
- wykorzystywania cookies na Stronie i jej podstronach — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
- zarządzania Stroną internetową i stronami Administratora na innych platformach — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
- badania satysfakcji z oferowanych usług — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
- zamieszczenia przez Użytkownika opinii o usługachświadczonych przez Administratora— na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda),
- w wewnętrznych celach administracyjnych Administratora związanych z zarządzaniem kontaktem z Użytkownikiem, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
- w celu wysyłania newslettera - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora polegający na przetwarzaniu danych w celach marketingu bezpośredniego) oraz na podstawie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (zgoda),
- w celu dopasowania treści wyświetlanych na stronach Administratora do indywidualnych potrzeb oraz ciągłego doskonalenia jakości oferowanych usług - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
- w celu marketingu bezpośredniego kierowanego do Użytkownika własnych produktów lub usług lub polecanych produktów osób trzecich - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
- w celu tworzenia własnych baz danych Użytkowników - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
- w celu obsługi fanpage Papuga z Ameryki fanpage pod nazwą Papuga z Ameryki na Facebooku i na Instagramie Papugazusa wchodzenia w interakcje z użytkownikami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).
- w celu obsługi konta instagrama pod nazwą Papugazusa i wchodzenia w interakcje z użytkownikami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).
- komentowanie na Stronie - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda).
W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ DANE?
Zbierane i przetwarzane są tylko te dane, które użytkownik sam poda (za wyjątkiem – w pewnych sytuacjach – danych zbieranych automatycznie za pomocą plików cookies oraz danych logowania, o czym mowa poniżej).
Podczas wizyty na stronie, automatycznie zbierane są dane dotyczące samej wizyty, np. adres IP użytkownika, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, itp. (dane logowania). Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań użytkowników na stronie internetowej, zbierania danych demograficznych o użytkownikach lub do personalizacji zawartości strony w celu jej ulepszenia. Dane te przetwarzane są jednak wyłącznie w celach administrowania stroną, zapewnienia sprawnej obsługi hostingowej, czy kierowania treści marketingowych i nie są kojarzone z danymi poszczególnych użytkowników. Więcej o cookies przeczytasz w dalszej części niniejszej polityki.
JAKIE SĄ TWOJE UPRAWNIENIA?
Użytkownikowi przysługują w każdej chwili uprawnienia zawarte w art. 15- 21 RODO tj.:
- prawo dostępu do treści jego danych,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo poprawiania danych,
- prawo sprostowania danych,
- prawo usunięcia danych, jeśli brak jest podstaw do ich przetwarzania,
- prawo ograniczenia przetwarzania, jeśli nastąpiło ono w sposób nieprawidłowy lub bez podstawy prawnej,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na zasadach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych), jeśli uzna, że przetwarzanie jego danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych.
- prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.
Administrator zwraca uwagę, że uprawnienia te nie są bezwzględne i nie przysługują w odniesieniu do wszystkich czynności przetwarzania danych osobowych Użytkownika. Tyczy się to np. prawa do uzyskania kopii danych. Uprawnienie to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób, takie jak np. prawa autorskie, tajemnica zawodowa. W celu poznania ograniczeń dotyczących Twoich uprawnień odsyłam do treści RODO.
Użytkownikowi zawsze jednak przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
W celu realizacji swoich praw Użytkownik może zwrócić się do Administratora poprzez adres e-mail:papugazameryki@gmail.com, wskazując zakres swoich żądań. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania i jego uzasadnienia.
CZY MOŻESZ COFNĄĆ WYRAŻONĄ ZGODĘ?
Jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na określone działanie, zgoda taka może być w każdym czasie cofnięta, co skutkować będzie usunięciem adresu e-mail z listy mailingowej Administratora i zaprzestaniem wskazanych działań. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W niektórych przypadkach, dane mogą nie zostać całkowicie usunięte i zostaną zachowane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami przez czas zgodny z przepisami ustawy kodeks cywilny lub np. w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora.
Każdorazowo, Administrator odniesie się do żądania Użytkownika, odpowiednio uzasadniając dalsze działania wynikające z obowiązków prawnych.
CZY PRZEKAZUJEMY TWOJE DANE DO PAŃSTW TRZECICH?
Dane Użytkownika mogą być przekazywane poza obszar Unii Europejskiej, do państw trzecich, i jeśli dojdzie do takiej sytuacji to będą one przekazywanie wyłącznie odbiorcom, którzy przystąpili do porozumienia „Tarcza prywatności – Privacy Shield” lub tym, którzy gwarantują najwyższa ochronę i bezpieczeństwo danych.
Z uwagi na korzystanie z usług Google, Facebook, MailerLite dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach. Google i Facebook przystąpili do programu Privacy Shield i w ten sposób gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych wymagany przez przepisy prawa Unii Europejskiej. Często stosują też mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO (np. certyfikaty) lub standardowe klauzule umowne.
Link do listy podmiotów, które przystąpiły do „Tarczy prywatności – Privacy Shield”: https://www.privacyshield.gov/welcome
Szczegółowe informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców tych usług, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:
Google LLC: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Facebook Ireland Ltd.: https://www.facebook.com/privacy/explanation
UAB MailerLite: https://www.mailerlite.com/legal/privacy-policy
Obecnie usługi oferowane przez Google oraz Facebook dostarczane są głównie przez podmioty znajdujące się w Unii Europejskiej. Należy, jednakże każdorazowo zapoznać się z polityką prywatności tych dostawców w celu otrzymania aktualnej informacji w zakresie ochrony danych osobowych.
JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE?
Dane Użytkownika będą przechowywane przez Administratora przez czas realizacji poszczególnych usług/osiągnięcia celów oraz:
- przez okres realizacji usługi i współpracy, a także przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami prawa – w odniesieniu do danych przekazanych przez kontrahentów i klientów,
- przez okres prowadzenia rozmów i negocjacji poprzedzających zawarcie umowy lub wykonanie usługi – w odniesieniu do danych podanych w zapytaniu ofertowym,
- przez okres wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego — w odniesieniu do danych osobowych wiążących się ze spełnieniem obowiązków wynikających z mających zastosowanie przepisów,
- do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego na podstawie art. 21 RODO — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, w tym do celów marketingu bezpośredniego,
- do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, celu biznesowego — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody. Po wycofaniu zgody dane mogą być jeszcze przetwarzane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami zgodnie z okresem przedawnienia tych roszczeń lub okresem (krótszym) wskazanym Użytkownikowi,
- do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych głównie do celów analitycznych, statystycznych, wykorzystania cookies i administrowania Stronami Administratora,
- przez okres maksymalnie 3 lat w przypadku osób, które wypisały się z newslettera w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami (np. informacja o dacie subskrypcji i dacie wypisania się z newslettera, o ilości otrzymanych newsletterów, podejmowanych działaniach i aktywności związanej z otrzymywanymi wiadomościami), lub po okresie 1 roku braku jakiejkolwiek aktywności przez danego subskrybenta, np. nie otworzenia jakiejkolwiek wiadomości od Administratora.
LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH STRON
Na Stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą one otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym oknie. Administrator nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminem tych stron.
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Dane osobowe Użytkownika są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z wdrożonymi procedurami wewnętrznymi Administratora. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku przy użyciu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów o ochronie danych osobowych. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych. W szczególności, dostęp do danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych danych w tajemnicy.
Użytkownik powinien jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich danych osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać swoich danych logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe oraz aktualizować oprogramowanie.
KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?
Administrator informuje, że korzysta z usług podmiotów zewnętrznych. Podmioty, którym powierza przetwarzanie danych osobowych (takie jak np. firmy kurierskie, firmy pośredniczące w płatnościach elektronicznych, firmy oferujące usługi księgowe, firmy umożliwiające wysyłkę newsletterów) gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa, w szczególności przez RODO.
Administrator informuje Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych m.in. następującym podmiotom:
- Mail Poet – w celu wysyłki newslettera i korzystania z systemu mailingowego
- zenbox z o.o. ul. Dąbrowskiego 7 42-200 Częstochowa. Dane urzędowe: NIP: PL949-219-10-21. REGON: 242888558 – w celu przechowywania danych osobowych na serwerze,
- Wordpress – w celu tworzenia stron lądowania i zbierania leadów,
- Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia – w celu korzystania z usług Google, w tym poczty e-mail,
Zenbox zenbox sp. z o.o. ul. Dąbrowskiego 7 42-200 Częstochowa. Dane urzędowe: NIP: PL949-219-10-21. REGON: 242888558 - w celu obsługi domeny i serwera pocztowego,
- zenbox z o.o. ul. Dąbrowskiego 7 42-200 Częstochowa. Dane urzędowe: NIP: PL949-219-10-21. REGON: 242888558 – w celu wsparcia informatycznego czy zarządzania Stroną od strony IT,
- innym zleceniobiorcom lub podwykonawcom zaangażowanym do obsługi technicznej, administracyjnej, lub do świadczenia pomocy prawnej na rzecz Administratora i jego klientów, np. pomocy księgowej, informatycznej, graficznej, copywriterskiej, firmom windykacyjnym, prawnikom, itd.
- urzędom np. urzędowi skarbowemu – w celu realizacji obowiązków prawno-podatkowych związanych z rozliczeniami i księgowością.
CZY POWOŁALIŚMY INSPEKTORA OCHRONY DANYCH?
Administrator Danych Osobowych niniejszym informuje, że nie powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO) i wykonuje samodzielnie obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż jego dane osobowe mogą być przekazywane uprawnionym organom państwowym w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami, na ich żądanie i po spełnieniu przesłanek potwierdzających niezbędność pozyskania od Administratora tych danych.
CZY PROFILUJEMY TWOJE DANE?
Dane osobowe Użytkownika nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, mających wpływ na prawa i obowiązki czy wolności Użytkownika w rozumieniu RODO.
W ramach strony internetowej i technologii śledzących dane Użytkownika mogą być profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty firmy, którą Administrator kieruje do Użytkownika (głównie poprzez tzw. reklamę behawioralną). Nie powinno to mieć jednak żadnego wpływu na sytuację prawną Użytkownika, w szczególności na warunki zawartych przez niego umów czy umów, które zamierza zawrzeć. Może jedynie pomóc w lepszym dopasowaniu treści i kierowanych reklam do zainteresowań Użytkownika. Użyte informacje są anonimowe i nie są kojarzone z danymi osobowymi podanymi przez Użytkownika np. w procesie zakupu. Wynikają one z danych statystycznych np. płeć, wiek, zainteresowania, przybliżona lokalizacja, zachowania na Stronie.
Każdy Użytkownik ma prawo wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania, jeśli miałoby ono negatywny wpływ na prawa i obowiązki Użytkownika.
§4 FORMULARZE
Administrator stosuje następujące rodzaje formularzy w ramach Strony:
- Formularz zapisu na newsletter – wymaga podania w odpowiednim miejscu swojego imienia i adresu e-mail. Pola te są obowiązkowe. Następnie Użytkownik, w celu dodania jego adresu e-mail do bazy subskrybentów Administratora, musi potwierdzić chęć zapisu. Uzyskane w ten sposób dane są dodawane do listy mailingowej w celu wysyłania newslettera.
Subskrypcja/zapis oznacza, że Użytkownik zgadza się z niniejszą Polityką prywatności oraz wyraża zgodę na wysyłanie mu informacji marketingowych i handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej np. e-maila, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
Poprzez zapis na newsletter Użytkownik wyraża również zgodę na wykorzystywanie przez Administratora telekomunikacyjnych urządzeń końcowych Użytkownika (np. telefonu, tabletu, komputera) w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług Administratora oraz przedstawiania Użytkownikowi informacji handlowych zgodnie z art. 172 ust.1 ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.)
Powyższe zgody są dobrowolne, jednakże konieczne do wysyłki newslettera, w tym m.in. do informowania o usługach, nowych wpisach blogowych, produktach, promocjach i rabatach oferowanych przez Administratora lub produktach osób trzecich polecanych przez niego. Zgody mogą zostać w każdej chwili wycofane, co spowoduje zaprzestanie wysyłania newslettera zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej polityce prywatności.
Newsletter jest wysyłany przez czas nieokreślony, od chwili aktywacji do czasu wycofania zgody. Po wycofaniu zgody, dane Użytkownika mogą być przechowywane w bazie newsletterowej jeszcze przez okres do 2 lat, w celu wykazania faktu udzielenia przez Użytkownika zgody na komunikację poprzez newsletter, działań Użytkownika (otwieralności e-maili) oraz chwili jej wycofania, a także ewentualnych związanych z tym roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Wysyłka newslettera może zostać zaprzestana w przypadku niewykazania przez Użytkownika aktywności przez minimum 1 rok od rozpoczęcia świadczenia usługi newsletter lub odczytania ostatniej wiadomości e-mail (wysłanego newslettera). W takim przypadku, Administrator usunie dane Użytkownika z systemu do wysyłki newslettera (dostawcy). Użytkownik nie będzie uprawniony do otrzymania żadnej wiadomości od Administratora, chyba że zdecyduje się ponownie zapisać w formularzu zapisu na Newsletter lub skontaktuje się z Administratorem w inny, wybrany w tym celu sposób.
System mailingowy wykorzystywany do wysyłki newslettera odnotowuje wszelką aktywność i podejmowane działania Użytkownika związane z przesyłanymi do niego e-mailami (data i godzina otwarcia wiadomości, kliknięcia w linki, moment wypisania się, itp.).
Administrator może także prowadzić remarketing na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora, polegający na promocji i reklamie usług kierowany do osób zapisanych na newsletter, w ten sposób, że podane adresy e-mail subskrybentów zostają wgrane do narzędzia marketingowego oferowanego przez Facebook Inc. tzw. menadżera reklam, a następnie kierowana jest do nich reklama utworzona przez Administratora lub osoby upoważnione, poprzez konto reklamowe Administratora, pod warunkiem, że subskrybenci newslettera są jednocześnie użytkownikami platformy Facebook (posiadają tam założone konto). Każdorazowo dane te są kasowane po zakończeniu kampanii reklamowej. W przypadku realizacji kolejnej kampanii reklamowej wgrywana jest do narzędzia zaktualizowana baza subskrybentów). Dokładna informacja o tzw. grupach niestandardowych odbiorców, zasady hashowania danych oraz przetwarzania tymi danymi znajdują się w polityce prywatności portalu Facebook pod tym linkiem https://www.facebook.com/legal/terms/customaudience# oraz https://www.facebook.com/legal/terms/dataprocessing, a Administrator zaleca zapoznanie się z tymi zasadami przez każdego Użytkownika i subskrybenta.
- Formularz kontaktowy – umożliwia wysłanie wiadomości do Administratora i kontakt z nim drogą elektroniczną. Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, adres e-mail oraz dane podane w treści wiadomości, przetwarzane są przez Administratora zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności w celu kontaktu z Użytkownikiem.
Po zakończeniu kontaktu z Tobą, dane mogą być archiwizowane, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Administrator nie jest w stanie określić dokładnego okresu archiwizacji, a tym samym usunięcia wiadomości. Jednakże, maksymalny okres nie będzie wynosić dłużej niż terminy przedawnienia roszczeń wynikające z przepisów prawa.
- Formularz systemu umożliwiający pozostawienie komentarzy - Wszelkie dane w formularzu komentarzy podajesz dobrowolnie, jeżeli chcesz taki komentarz pozostawić. Umieszczając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie tych danych. Są to: imię, nazwisko, e-mail, nazwa Twojej strony internetowej, numer IP. Niektóre dane oznaczone jako obowiązkowe muszą zostać wpisane.
Podanie adresu e-mail jest obowiązkowe i służy wyłącznie w celu wykluczenia spamu lub/i wyświetlenia avatara Użytkownika. Nie jest on udostępniany podmiotom trzecim.
Administrator korzysta z systemu do komentarzy Disqus. Jeżeli Użytkownik chce pozostawić komentarz musi posiadać aktywne konto u dostawcy komentarzy Disqus. Zasady pozostawienia komentarzy określone są w regulaminie świadczenia tejże usługi przez dostawcę Disqus, który jest samodzielnym administratorem Twoich danych. W ramach Strony, Administrator ma dostęp jedynie do danych jakie podałeś w serwisie Disqus np. imię, nazwisko, wizerunek w postaci avatara.
Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności świadczenia usług przez dostawcę Disqus Inc., 301 Howard Street, Suite 300, San Francisco, CA94105, USA.
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez czytelników Strony i bloga. Administrator zastrzega sobie prawo do niezamieszczania komentarzy o charakterze spamu, obraźliwych, zawierających wulgarne lub obraźliwe zwroty, treści niezgodne z prawem lub zawierające jakiekolwiek linki do innych stron umieszczone bez jego zgody.
Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych podmiotom trzecim bez odrębnej zgody Użytkownika (na podstawie umowy powierzenia). Dane pozyskane z formularzy nie mogą być przekazywane podmiotom trzecim.
Jeżeli Użytkownik korzysta z usług dostawców zewnętrznych jak np. Google, czy Disquis powinien zapoznać się z ich polityką prywatności, dostępną u dostawców tych usług, na ich stronach internetowych.
§5 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE
- Treści przedstawione na Stronie nie stanowią porad specjalistycznych i nie odnoszą się do konkretnego stanu faktycznego. Jeśli chcesz uzyskać pomoc w konkretnej sprawie, skontaktuj się z osobą uprawnioną do udzielania takich porad lub z Administratorem za podane dane kontaktowe. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie treści zawartych na Stronie lub działań czy zaniechań podejmowanych na jej podstawie.
- Wszystkie treści umieszczone na Stronie stanowią przedmiot praw autorskich określonych osób i/lub Administratora (np. zdjęcia, teksty, video, bezpłatne materiały, itp.). Administrator nie wyraża zgody na kopiowanie tychże treści w całości lub części bez jego wyraźnej, uprzedniej zgody.
- Treści umieszczone na Stronie są aktualne na dzień ich zamieszczenia, chyba że wskazano inaczej.
§6 TECHNOLOGIE
W celu korzystania ze strony internetowej Administratora niezbędne jest posiadanie:
- Urządzenia z dostępem do sieci Internet
- Aktywnej skrzynki elektronicznej odbierającej wiadomości e-mail
- Przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie stron www
- Oprogramowanie umożliwiające odczyt treści w przedstawionych formatach np. pdf., video, mp3, mp4.
§7 POLITYKA PLIKÓW COOKIES
- Podobnie jak większość stron internetowych, Strona Administratora korzysta z tzw. technologii śledzących, czyli plików cookies (“ciasteczek”) co umożliwia ulepszanie strony pod kątem potrzeb użytkowników ją odwiedzających.
- Strona nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne, niewielkie pliki tekstowe, które przechowywane są na Twoim urządzeniu końcowym, np. komputerze, tablecie, smartfonie, wtedy, gdy korzystasz z mojej Strony.
- Mogą to być cookies własne (pochodzące bezpośrednio z mojej strony internetowej) oraz cookies podmiotów trzecich (pochodzące z innych stron internetowych niż moja strona).
- Pliki cookies pozwalają na dostosowanie zawartości mojej strony internetowej do Twoich indywidualnych potrzeb oraz potrzeb innych odwiedzających ją użytkowników. Umożliwiają również tworzenie statystyk, które pokazują w jaki sposób użytkownicy strony korzystają z niej oraz jak się po niej poruszają. Dzięki temu mogę ulepszać moją stronę internetową, jej zawartość, strukturę i wygląd.
- Administrator stosuje następujące pliki cookies podmiotów trzecich w ramach Strony:
- Piksel konwersji Facebooka – w celu zarządzania reklamami na Facebooku i prowadzenia działań remarketingowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
Narzędzie to dostarczane jest przez Facebook Inc. oraz jego spółki powiązane. To narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam, pokazuje jakie działania podejmują Użytkownicy Strony oraz pomaga dotrzeć do określonej grupy osób (Facebook Ads, Facebook Insights).
Informacje zbierane w ramach używania Piksela Facebooka są anonimowe i nie pozwalają na Twoją identyfikację. Pokazują ogólne dane na temat użytkowników: lokalizację, wiek, płeć, zainteresowania. Dostawca może łączyć te informacje z informacjami jakie mu przekazujesz w ramach posiadanego konta w portalu Facebook, a następnie wykorzystywać je zgodnie z własnymi założeniami i celami.
Administrator zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem narzędzia Piksel Facebooka i ewentualnie zadanie pytań dostawcy tego narzędzia, jak również zarządzanie swoimi ustawieniami prywatności w portalu Facebook. Więcej informacji znajduje się pod linkiem: https://www.facebook.com/privacy/explanation.
- Wbudowany kod Google Analytics – w celu analizy statystyk Strony. Google Analytics korzysta z własnych plików cookies do analizowania działań i zachowań Użytkowników Strony. Pliki te służą do przechowywania informacji, np. z jakiej strony Użytkownik trafił na bieżącą stronę internetową. Pomagają udoskonalić Stronę.
Narzędzie to dostarczane jest przez firmę Google LLC. Działania podejmowane w ramach korzystania z kodu Google Analytics opierają się na prawnie uzasadnionym interesie Administratora polegającym na tworzeniu i korzystaniu ze statystyk, co następnie umożliwia ulepszanie usług Administratora i optymalizację Strony.
W ramach korzystania z narzędzia Google Analytics Administrator nie przetwarza jakichkolwiek danych Użytkownika, umożliwiających jego identyfikację.
Administrator zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem narzędzia Google Analytics, możliwością wyłączenia kodu śledzącego i ewentualnie zadanie pytań dostawcy tego narzędzia pod linkiem: https://support.google.com/analytics#topic=3544906.
- Powiadomienia typu web push, z poziomu przeglądarki – w celu lepszej komunikacji z Użytkownikiem oraz szybszego przekazywania mu wartościowych treści czy ofert, Administrator umożliwia wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień typu web push z poziomu przeglądarki Użytkownika.
Aby wyrazić zgodę na odbieranie powiadomień web push Użytkownik powinien na komunikacie wysyłanym przez jego przeglądarkę internetową zaznaczyć opcję „wyświetlaj powiadomienia” lub inną bliskoznaczną (każda przeglądarka może inaczej nazywać tę opcję).
Zgoda na otrzymywanie ww. powiadomień może zostać w każdej chwili cofnięta poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej Użytkownika. Administrator nie przetwarza żadnych danych osobowych Użytkowników korzystających z powiadomień typu web push. Użytkownicy są identyfikowani wyłącznie na podstawie informacji, które są przechowywane przez ich przeglądarki internetowe, do których Administrator nie ma dostępu.
- Wtyczki kierujące do social mediów Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Youtube.
Użytkownik po kliknięciu w ikonę danej wtyczki odsyłany jest do strony zewnętrznego dostawcy, w tym wypadku właściciela danego serwisu społecznościowego np. Facebooka. Następnie posiada możliwość kliknięcia “Lubię to” lub „Udostępnij” i polubienia fanpage Administratora, znajdujący się w portalu Facebook lub też bezpośredniego udostępnienia jego treści (postu, artykułu, video, itd.).
Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności Facebooka przed założeniem konta w tym portalu. Administrator nie ma wpływu na dane przetwarzane przez portal Facebook. Od momentu kliknięcia przez Użytkownika w przycisk wtyczki odsyłającej do mediów społecznościowych, dane osobowe są przetwarzane przez portal społecznościowy np. Facebook, który staje się ich administratorem i decyduje o celach i zakresie ich przetwarzania. Cookies pozostawiane przez wtyczkę Facebooka (lub inne podmioty trzecie) mogą też być aplikowane w urządzeniu Użytkownika po wejściu na Stronę a następnie kojarzone z danymi gromadzonymi w portalu Facebooka. Użytkownik korzystając ze Strony akceptuje ten fakt. Administrator nie ma wpływu na przetwarzanie danych przez podmioty trzecie w ten sposób.
- Narzędzia służące do oceny efektywności kampanii reklamowych Google Ads - w celu prowadzenia kampanii reklamowych oraz remarketingowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
Administrator nie gromadzi żadnych danych, które pozwalałyby na identyfikację danych osobowych Użytkownika. Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności Google w celu poznania szczegółów działania tych funkcji oraz ich ewentualnego wyłączenia z poziomu przeglądarki Użytkownika.
- Cookies służące do odzyskiwania porzuconych koszyków i aktywności Użytkownika na stronie sklepu internetowego,
- w celu skierowania do Użytkownika komunikacji reklamowej związanej z niezakończonym zamówieniem, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
- Treści z portali i stron internetowych zewnętrznych dostawców,
Administrator może osadzać na Stronie treści z portali, serwisów, blogów i innych stron internetowych zewnętrznych podmiotów. W szczególności mogą to być filmy z serwisu You Tube czy Vimeo.
Wspomniane podmioty trzecie mogą zapisywać pewne dane o odtworzeniach treści jakich dokonał Użytkownik.
Jeśli nie chcesz, żeby miało to miejsce, wyloguj się z danego portalu (jeśli posiadasz tam konto i jesteś zalogowany) zanim odwiedzisz moją Stronę lub nie odtwarzaj danych treści na Stronie. Możesz też zmienić ustawienia swojej przeglądarki i zablokować wyświetlanie Ci określonych treści.
Każdorazowo zapoznaj się z polityką prywatności poszczególnych dostawców usług i narzędzi zewnętrznych.
- Linki afiliacyjne i programy partnerskie, w tym Google AdSense
Na Stronie Administratora mogą pojawiać się linki afiliacyjne do określonych produktów lub usług podmiotów trzecich. Jest to sposób monetyzacji treści znajdujących się na Stronie, a udostępnianych co do zasady bezpłatnie. Kliknięcie w link nie spowoduje po stronie Użytkownika naliczenia żadnych opłat. Jeśli przejdziesz na stronę zewnętrznego podmiotu klikając w link afiliacyjny i dokonasz zakupu produktu może mi zostać przyznana prowizja. Korzystając ze Strony zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies w tym zakresie.
Na Stronie mogą też pojawiać się okienka reklamowe z produktami podmiotów trzecich, w ramach tzw. Google AdSense. Administrator informuje, iż nie ma wpływu na treść tych reklam ani ich wygląd, o których decyduje algorytm dostawcy, w tym wypadku Google LLC. Ustawienia i personalizację reklam możesz zmodyfikować bezpośrednio z poziomu swojej przeglądarki wchodząc pod adres: https://adssettings.google.com/authenticated.
- System do pozostawiania komentarzy Disqus
Administrator korzysta z systemu do komentarzy Disqus, dostarczanego przez Disqus Inc., 301 Howard Street, Suite 300, San Francisco, CA94105, USA.
Disqus pozostawia cookies na stronie Administratora i może je później również wykorzystywać do własnych celów marketingowych.
Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności świadczenia usług przez dostawcę Disqus Inc. pod linkiem: https://help.disqus.com/en/articles/1717103-disqus-privacy-policy.
- Administrator ponownie zaleca zapoznanie się z polityką prywatności każdego z dostawców powyższych usług w celu poznania możliwości dokonywania zmian i ustawień, zapewniających ochronę praw Użytkownika.
- W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików cookies: sesyjne, które usuwane są po zamknięciu przeglądarki, wylogowaniu lub opuszczeniu strony internetowej, oraz stałe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika, co umożliwia rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę, przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Ciebie.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Strony. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies (wyłączenie ich, ograniczenie) mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Strony i utrudnić jej funkcjonowanie.
- Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
§8 ZGODA NA COOKIES
Podczas pierwszego wejścia na Stronę musisz wyrazić zgodę na cookies lub podjąć inne, możliwe działania wskazane w komunikacie, żeby móc dalej korzystać z zawartości Strony. Korzystanie ze Strony oznacza wyrażenie zgody. Jeżeli nie chcesz takiej zgody wyrazić – opuść Stronę. Zawsze też, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, wyłączyć lub usunąć pliki cookies. W zakładce „pomoc” w Twojej przeglądarce znajdziesz niezbędne informacje.
§9 LOGI SERWERA
- Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest Strona.
- Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
- Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
- Logi serwera służą do administrowania Stroną, a ich treść nie jest ujawniana nikomu poza osobami i podmiotami upoważnionymi do administrowania serwerem.
- Administrator nie wykorzystuje w żaden sposób logów serwera do identyfikacji Użytkownika.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
totalnie się zgadzam! NIE CIERPIĘ latać po USA. Naprawdę szokujące jest jak bardzo spada poziom obsługi tylko przez to, że lot jest traktowany jako “krajowy”…;)
O Matko, dziękuję Ci za tę aprobatę. Przynajmniej teraz wiem, że nie jestem jedyną odosobnioną polską, pasażerką, która jest nadal wyczulona na tego typu kontrasty.
No niestety się zgadzam… Jak wiesz miałam ostatnio te wątpliwa przyjemność latania po Stanach liniami Delta Airlines. Po lotach z Europy (KLMem) to było bardzo niefajne doświadczenie… Niestety kiedy już wracaliśmy ze Stanów, okazało się, że do Amsterdamu (lecieliśmy przez Amsterdam do Berlina) mamy lot owszem KLM ale “operated by Delta Airlines”… juz na lotnisku odczuliśmy jak ogromna jest różnica. Na nadanie bagażu musieliśmy czekać ponad godzinę, a potem kolejne 20 min przy ladzie… W Berlinie (w tamtą str) wszystko trwało jakieś 10 min. Do tego obsługa pozostawia wiele do życzenia, widać tylko sztuczne uśmiechy w momencie, w którym pytają co chcesz dostać i skwaszone miny jak tylko skończą serwis, a jedzenie (mimo że mieliśmy – bo to jednak lot za ocean) totalnie niezjadliwe. Może narzekam, ale wcześniej latałam tylko tanimi liniami (no i (KLMem w tamtą str.), które w porownaniu wypadają conajmniej tak samo jak w USA te wcale nietanie…
O widzę, że mamy podobne doświadczenia 🙂 Tak, ciekawe jak korzystnie KLM nagle wypada w zestawieniu z amerykańskimi liniami. Kto by pomyślał…
Wow, nieźle zostałam zaskoczona 🙂 Loty po Polsce można zakupić u “tanich przewoźników” już za 9 zł i mieć w cenie 2 bagaże podręczne na osobę. Standardem w Europie jest chyba pierwszeństwo odprawy/wejścia na pokład samolotu rodzin z dziećmi czy kobiet w ciąży. Co prawda loty krajowe są krótkie (po 30-40 min) więc posiłek jest zbędny, ale za cenę 9 zł i zero ukrytych kosztów można podróżować do woli :)!
I tutaj niestety sie nie zgodze…
W Europie nie jest standartem pierszenstwo dla kobiet z dziecmi lub kobiet w ciazy. Trzeba dodatkowo zaplacic za ten przywilej.
Niestety nie znam zadnego teniego przewoznika ktory lata po Polsce(a obecnie szukam takiego) jest tylko LOT. I niestety lot z Poznania do Krakowa trwa 2.5godz z przesiadka w Warszawie a z Poznania do Londynu tylko 1.5godz!!
Tanie linie lotnicze nigdy nie serwuja bezplatnego posilku nawet jesli lot trwa 5godz. a szkoda 🙁
Blagam o informacje/pomoc: jak najszybciej moge dostac sie z Poznania do Krakowa ?!?
Pozdrawiam
Baska
Oj, coś mi się wydaje podejrzana ta sprawa z płaceniem za przepuszczanie w kolejce kobiet w ciąży … ale Tak masz rację, tanie linie lotnicze nigdy nie serwowały darmowych posiłków. Twoja relacja wygląda wyjątkowo kapryśnie w rozkładach lotów. Easternblues podrzucił ofertę Ryanair. Zerknij poniżej na szczegóły. Jak znajdziesz coś korzystnego, daj znać.
No wlasnie kochana jak to 9 zl? Gdzie mozna takie loty kupic? Dopisuje sie do Basi pytania.
Loty za 9 czy 19 zł bardzo łatwo złapać w Ryanairze. A ostatnio ten przewoźnik pozwolił nawet na wnoszenie bagażu podręcznego w postaci małej torebeczki + walizki, w odpowiednich wymiarach, rzecz jasna. Problem w tym, że te ceny to raczej na wybrane trasy lotów — Warszawa-Wrocław, Wrocław-Gdańsk, nie wiem, czy na innych trasach też tak jest.
Z Warszawy do Wrocławia miałam bilet za 15 zł, jednak musiałam zrezygnować z powodów rodzinnych. Ale loty po Polsce są na prawdę tanie 🙂
Ja korzystam z Ryanair. W tym miesiącu zapłaciłam 36 zł za lot dla dwóch osób z Warszawy do Wrocławia i powrót z dwoma bagażami podręcznymi (na osobę), więc można 🙂
wow, dzięki za zdopingowanie, zaraz popatrzę na moje destynacje, czy też się pokrywają 🙂 z tymi niskimi cenami
Dziewczyny, odwalacie tu kawał dobrej roboty! Dziękuję Wam za wszystkie informacje, już niebawem spróbuję je wykorzystać. A czy ktoś coś słyszał o tanich połączeniach do Berlina z W-wy?
Dzieki za informacje!!!!
Rzeczywiscie tanie latanie tylko na niektorych trasach, niestety Poznan sie nie liczy 🙁 buuuuuuu…
Co do braku ukrytych kosztów, to mam pewne wątpliwości, bo przewoźnicy najczęściej robią to tak, że nie zdajemy sobie sprawy, że za coś płacimy. Płacąc za bilet kilka czy kilkanaście złotych po prostu nad tym się nie zastanawiamy.
Blogerki PSK
Papugo, przyznam, że jestem totalnie zaskoczona. Podróżuję regularnie, dwa razy na miesiąc albo więcej, do różnych miast. I moje odczucia są zupełnie inne. Prawdą jest, źe zwykle korzystam z linii Southwest, być może oni są jacyś wyjątkowi 🙂 Dwie walizki mogę zabrać za darmo jako bagaż rejestrowany, do ostatniej chwili mogę zmienić bilet bez dodatkowych opłat, jeśli jest opóźnienie i spóźnię się na kolejny, to oni się o mnie zatroszczą, zero nerwów. Zawsze też widzę osobną kolejkę dla rodzin z dziećmi, a więc… hm? Tylko z jedzeniem się zgadzam. Ale w przypadku trzygodzinnego lotu brak posiłku mi nie przeszkadza, a przy dłuższym kupuję coś w lotniskowej restauracji i zabieram do środka. Oczywiście, mówimy o klasie ekonomicznej. Raz zdarzyło mi się jechać tanimi liniami (Spirit) i zapomnij, nigdy więcej. Naprawdę polecam Southwest 🙂 Pozdrawiam!
SUper informacja!!! dzięki za polecenie Southwest… niestety muszę Cię chyba jednak zapewnić, że to chyba wyjątek. Spirit jak wspominasz też zaszedł mi za skórę, nigdy więcej. Podobnie rozlicza się Frontier, Virgin, United, Delta itd. Jeszcze raz dziękuję za informację, spróbuję tej linii przy następnym locie. To rzeczywiście rzadko spotykane, co poświadczają i inne osoby, które wypowiadają się na ten temat.
Oj kochana, chyba dawno nie latałaś po Europie. Coraz więcej linii ma płatny ddatkowo bagaż, a na pokładzie za darmo dostajesz szklankę wody i batonik. Czasy się zmieniły, niestety.
dlatego właśnie zapytałam na końcu artykułu czy rzeczywiście tak nadal jest… ale czy aż tak źle jest? nawet w tych normalnych nie rynairowskich/wizzariowych liniach ??
W KLM płacisz za bagaż, w LOT za bagaż i za jedzenie i picie na pokładzie. Jak leciałam ostatnio to dostałam szklankę wody i PrincePolo.
Ja generalnie po Europie latam głównie KLM, więc nie wiem jak jest w innych liniach. 🙂
no co Ty gadasz!??? LOT??? co za wstyd! o Matko! Niech ktoś podrzuci moją dezaprobatę do ich biura PR-u
No właśnie LOT. I do tego ceny biltów wyższe niż w innych liniach.
o zgrozo !
Oni jeszcze mają swoje biuro? :> Nie zbankrutowali? :p
potwierdzam informację dotyczącą płacenia za bagaż i jedzenie w liniach LOT 😉 na szczęście podróż długo nie trwała więc PrincePolo jako przekąska wystarczyła 😀
Latam tylko tanimi, więc ciężko mi się ustosunkować do notki. W tanich nie dostajesz nic za darmo heheh
Droga Papugo .. przeczytałem z ciekawościa i uśmiechem bo masz dar pisania i masz humor …
napisałem już troszkę pod Twoją notką na FB …. ale to nieco z innej beczki
miałem okazję latać różnymi liniami na prawie wszystkich kontynentach ..
jak dla mnie tylko te azjatyckie z wyższej półki się wyróżniają (powiedzmy ANA, EVA, Singapore, Thai, Cathay) .. choć myślę, że na razie mogą sobie na to pozwolić bo ich rynki są mocno regulowane a konkurencja w postaci Ryanair itp na razie jest jeszcze w pieluszkach ale to tylko sprawa czasu …
ten mityczny serwis w liniach europejskich to ‘se już ne wrati’ ..SAS jak i LOT już sprzedają posiłki na pokładzie europejskich lotów od paru lat a posiiłki w Lufthansie czy BA moim zdaniem są mało interesujace .. jako, że nie jadam mięsa wolę już kupić coś co zjem i mam wybór …
tak w ogóle wiele linii europejskich zaraba głównie na lotach do Ameryk i Azji bo Ryanair zjadł im lunch ..i kilka z nich ciężko przędzie … na rynku europejskim chodzi im głównie o pasażera w klasie biznes .. bo pasażer w klasie ekonomicznej i tak poleci tym czym taniej daltego Rayanair osiąga fenomenalny sukces podczas gdy latanie ich linią to jak spęd zwierząt ale jak jestem w wędrówce to często nimi latam bo jest tanio i to się dla mnie liczy tylko tak na prawdę ..
w Stanach jest podobnie .. być może jestem nieobiektywny bo mam ‘frequent flyer status’ w United i prawie zawsze mam miejsce w klasie economy plus za friko a tam jest tak wygodnie bo wiele miejsca na nogi (mam 194 cm) kiedy przesiadam się w Europie na Lufthansę, Swiss, czy SAS czy LOT to mocno cierpię tak tam ciasno ..
i jak już wspomniałem wolę zapłącić $7-10 za lunch i zjeść coś smacznego wege zamiast jakiegoś hot-doga
a tu taka ciekawostka nie wiem czy zauważyłaś, że na lotach linii ze Stanów (AA, United, Delta) do Europy (Azji tak samo) wiele stewardes i stewardów jest mocno leciwych ( z wyjątkiem tych, które znają jezyk docelowy np japoński czy niemiecki itd) … to nie przypadek obsługa lotu jest opłącana lepiej na tych długich lotach i najczęściej lata obsługa, która ma wiele przepracowanych lat (seniority rule) … natomiast np w liniach azjatyckich na loty do Stanów prawie zawsze wystawiana jest załoga bardzo piękna i młoda :^) …po prostu mają taki system zatrudnienia nieco dyskryminujący w pewnym sensie .. w Stanach prawnicy jakby to wywęszyli (a na pewno znalazł by się whistleblower) to puścili by ich z torbami :^))
a KLM niestety też zdziadział .. moja najmłodsza córka właśnie wróciła jako unaccompanied minor z Warszawy .. niestety obsługa KLM w Warszawie okazała się bardzo nieuprzejma i za nic nie dała mojej córce zabrać małego plecaka obok saksofonu na pokład (no i byli przy okazji bardzo niemilli i zdenerowawali moja Mamę) . zabrali jej plecak na bagaż poczym go oczywiście zgubili i o tygodnia wydzwaniam do nich a ci nieudacznicy nie maja pojęcia gdzie zginął ..ot taki wspaniały serwis :^(
Peregrino Ty mój Drogi, ja też Ciebie bardzo lubię 😉 a co do lotów to wszystko się zgadza, potwierdzili to już wcześniejsi czytelnicy Papugi. Lot, bezpańsko i bezpretensjonalnie każe sobie płacić za posiłki. Skandal, co za jakość! Jak w Biedronce.
Nie przeszkadza mi to jednak gdy lata się max. 2 godziny… w przypadku Stanów, jak wiesz, lot potrafi być morderczo długi. Stąd mój dysonans poznawczy… bo to tak jak lecieć przez Ocean w drugą stronę, gdzie serwis jest rewelacyjny.
Co do KLM… nie dziwi mnie to co piszesz, te linie nigdy nie cieszyły się prestiżem. Możesz jednak spokojnie domagać się odszkodowania i zwrotu pieniędzy za zakupione przedmioty, których Twoja córka potrzebowała po przylocie w pierwszych dniach pobytu aż do momentu znalezienia bagażu. W Ameryce chyba nie ma tego przywileju. Podobnie nikt tu nie sponsoruje hoteli, w ramach spóźnionego międzylądowania. Na kobiety w ciąży i rodziców z wózkami, też nikt nie ma osobnych bramek do kontroli bagażu podręcznego. Z tego co pamiętam jeszcze dwa lata temu w Europie takie były… a w Ameryce chyba nigdy ich nie było.
z kobietami ciężarnymi chyba tak choć już osoby na wózkach i potrzebujące specjalnej pomocy to tak :^) … a jeśli nocowanie jest z powodu winy lini lotniczej (samolot zepsuty, nie ma załogi itd) to daja nocleg i voucher na posiłek tak miałem wielkrotnie .. jeśli nocowanie jest z powodu od linii niezależnych (pogoda, kontrolerzy lotu) to już nie .. myślę, że to jest tak źle :^) … zgadza się loty w Stanach z jednego wybrzeża na drugie to już 6 godzin … ale ja kupuje coś z jadłospisu jest całkiem smaczne po prostu i tak i tak zapłaciłbym te same pieniądze albo jeszcze więcej (wiadomo ceny lotniskowe są na całym świecie wysokie bo lotniska to są dojne krowy podatkowe)
Świetny post! Nie latam generalnie jakoś za duzo, kilka razy leciałam w Polsce z miasta do miast, plus troche po Europie, te długie loty, jak moj ostatni, zdecydowanie wspominam najlepiej;) plus Qatarskie linie są najlepsze:)
O liniach Qatar słyszę tu same pozytywne opinie. Moja przyjaciółka, która pochodzi z Iraku, bardzo je zachwala. Nawet hotele, które dostaje w oczekiwaniu na lot, który zwykle odbywa się następnego dnia, są podobno bajką.
Sama jestem ich ciekawa. Mam nadzieję, że szybko uda mi się gdzieś nimi polecieć.
Zdecydowanie musisz gdzies nimi leżeć:)
Być może jest tym spowodowane, że chcą zarobić ile a się na pasażerach, stąd takie opłaty?
No właśnie Jacku, wszystko, ale to wszysto, żeby tylko więcej zarobić 😉